FMCG

Fraher Distribution, cea mai extinsă rețea de retail din Dobrogea pe domeniul FMCG

01.06.2018

Compania desfășoară afaceri în agricultură, producție, distribuție și retail fiind un concurent serios pentru marii retaileri de profil. Compania Fraher Distribution și-a început activitatea în anul 1997, axându-se pe distribuția produselor alimentare pe raza județelor  Tulcea, Galați, Brăila, Ialomița, Călărași și Constanța, deservind un număr important de clienți. De la începutul activității și până în prezent, Fraher Distribution a pus accent pe desfășurarea unei activități bazate pe profesionalism și încredere, calitatea și seriozitatea cu care au fost abordate serviciile contractuale contribuind la dezvoltarea firmei și la încheierea de noi colaborări și parteneriate. Misiunea grupului de companii Fraher este aceea de a identifica nevoile clienților și de a oferi servicii la cele mai înalte standarde de calitate, aplicând mereu în activitatea desfășurată principii și valori precum etica și loialitatea, spiritul de echipă, calitatea muncii și dorința de dezvoltare.

Referindu-se la valorile și la aspectele care au unit și motivat echipa de angajați, domnul Nicolae Herțea, Administratorul Fraher, crede că „valorile Fraher urmăresc să ne implice pe toți ca parte a aceleiași echipe, orientate întotdeauna către client. Împreună suntem mult mai puternici și cu cât vom asigura o mai bună comunicare între departamente și în interiorul departamentelor, cu atât vom exploata mai bine punctele noastre forte. Comportamentul nostru ca și companie trebuie sa fie unul care să încurajeze oamenii să se ajute intre ei, să aibă încredere în faptul că pot beneficia de ajutor și sfaturi într-un mod necondiționat.”

Calitatea muncii a fost întotdeauna esențială pentru succesul viitor al companiei și ea reprezintă mai mult decât calitatea mărcilor comercializate, implicând satisfacția și mulțumirea tuturor factorilor implicați: angajați, clienți, parteneri, societatea în general și acționariatul acesteia.

Evoluția grupului de companii Fraher

Începând cu anul 2004, ca răspuns la evoluția calitativă a consumului, au fost puse bazele societății Total Aliment, membră a grupului Fraher, aceasta având ca obiect de activitate tranșarea și ambalarea de carne de pasăre sub brandul „Pieptosu”, Fraher fiind un pioner în promovarea produselor din carne de pasăre refrigerate pe plan local.

Continuând trendul ascendent de dezvoltare, în anul 2006 încep investițiile la ferma agrozootehnică Fraher, ce are ca obiect de activitate creșterea bovinelor de lapte, aceasta fiind modernizată în condițiile și după standardele Uniunii Europene. Tot în anul 2006 are loc și deschiderea primului supermarket dotat cu carmangerie proprie și dozator de lapte proaspăt provenit din propria fermă. În continuare, în anul 2008 iau naștere alte două societăți – Fraher Retail, reprezentând lanțul de magazine Fraher și Fraher Distribution –  cu secție de tranșare carne de pasăre construită conform standardelor Uniunii Europene. Cu această ocazie, Brandul „Pieptosu” trece în componența firmei Fraher Distribution, în departamentul de producție.

În urma acestei dezvoltări, în anul 2017 societatea Fraher Retail ajungea la un număr de 10 locații, din care cinci reprezintă supermarketuri.

Profesionalismul și performanțele grupului de firme Fraher au condus la o dezvoltare constantă, obiectivul fiind acela de a deveni nr. 1 în produse proaspete – lactate/brânzeturi, carne/preparate, ouă, pește, patiserie, legume și fructe congelate – în regiunea Tulcea, Constanța, Ialomița, Călărași, Brăila și Galați

Producția de carne de pui și produse lactate

În prezent, Fraher Distribution este distribuitor autorizat pentru produsele Danone și Hochland pe zona Tulcea și Constanța, iar în ceea ce privește producția de carne de pui, compania deține brandul propriu de carne de pasăre „Pieptosu” care, din luna aprilie, are o nouă imagine. Până în primăvara acestui an, sub brandul „Pieptosu” a fost comercializată carne de pasăre vrac, dar și ambalată în pungi, atât în formă refrigerată, cât și congelată. De luna trecută, brandul a căpătat un aspect îmbunătățit, având o nouă identitate vizuală, iar modalitățile de ambalare cu noul design sunt mai diversificate, produsul fiind disponibil în caserolă, atmosferă protectoare ATM, pungă și SKIN.  Schimbarea a fost făcută în contextul dezvoltării companiei, care în ultimii ani s-a extins în județele Tulcea, Constanța, Galați, Brăila, Ialomița și Călărași, reușind să ajungă la performanța deschiderii a 10 magazine proprii în orașul Tulcea și având în portofoliu  peste 2.000 de clienți din zona Dobrogei.

Conform domnului Nicolae Herțea, ideea recentă de a adapta brandul „Pieptosu”, prezent în piață încă din anul 2004, a apărut pentru că „ne-am dorit ca noua imagine „Pieptosu” să vorbească pe limba tuturor, dar mai ales pe cea a gospodinelor moderne, să vorbească cât mai clar prin culori, logotip și slogan. Pentru Echipa Fraher, aceste straie noi ale Pieptosului reprezintă un nou avânt pe piață și ne fac și mai mândri de puiul nostru în toate felurile”, a continuat acesta.

În prezent, compania este pregătită să vină în întâmpinarea fiecărui consumator cu produse din carne de pasăre obținute în unitatea de tranșare și prelucrare manuală certificată ISO 9001 și ISO 22000. Carnea de pasăre comercializată sub brandul „Pieptosu” se găsește atât în rețeaua de magazine Fraher, cât și în cele ale partenerilor din regiunea de SE a României.

În ceea ce privește producția de lactate, în acest moment există dozatoare de lapte proaspăt Fraher în 5 locații din orașul Tulcea: Supermarketul E3, Supermarketul I.L. Caragiale, Supermarketul Winmarkt, Supermarketul Micropiața Vest și Piața Nouă. Producția de lapte este asigurată de 450 de văcuțe care produc laptele proaspăt ce ajunge în dozatoarele menționate anterior, iar zilnic se înregistrează o producție de 9.000 de litri de lapte.

Activitatea de retail și distribuție

În anul 2017, societatea Fraher Retail era formată dintr-un număr de 10 locații, din care 5  supermarket-uri, unul dintre ele deținând carmangerie proprie. În ceea ce privește flota de transport, compania dispune în acest moment de o echipă de vânzări activă și de o flotă de peste 30 de mașini, dar și o ambarcațiune fluvială de distribuție produse alimentare.

În prezent, la nivelul activității de retail, rețeaua de magazine tradiționale Fraher este cea mai extinsă pe sectorul FMCG din Dobrogea, deținând carmangerii proprii, dozatoare de lapte proaspăt proprii, comercializând peste 10.000 de articole

Reprezentanții companiei consideră că principalele avantaje competitive ale grupului de firme Fraher sunt valorile care stau la baza activităților în fiecare zi, calitatea muncii depuse și a angajaților, dar și buna relație avută cu fiecare dintre parteneri.

Echipa de angajați a Fraher Distribution

În acest moment, grupul de firme Fraher numără peste 420 de angajați, iar partea de distribuție 180 de angajați. Compania a parcurs o evoluție frumoasă în ceea ce privește dezvoltarea personalului, înregistrând o evoluție în ceea ce privește atenția față de cei care compun întreaga echipă.

Fraher Distribution asigură în mod constant instruirea personalului, atât la nivel de management cât și la nivel de execuție, acesta fiind un obiectiv comun din care câștigă vizibil atât angajații, cât și angajatorul. O firmă de consultanță de top din Romania asigură programe de pregătire profesională pentru managerii echipei, organizând cursuri precum managementul echipei, management de performanță, cursuri de vânzări, toate având în centrul acțiunilor orientarea către client. Aceasta este o strategie de termen lung care ajută în mod constant compania și echipa de angajați să atingă obiectivele și să exceleze în piață.

 Investiții recente și rezultate economice

Un obiectiv investițional recent este reprezentat de implementarea unui nou soft intern, prin intermediul acestuia compania dorind să aibă acces la date concrete care vor facilita luarea deciziilor corecte și ancorate în realitate. Obiectivul principal al acestei investiții este  eficientizarea proceselor interne si acuratețea datelor oferite de software în timp real.

Din punct de vedere al rezultatelor economice, în anul 2017 Fraher Distribution a înregistrat o cifră de afaceri de 16.811.424 euro, iar în ceea ce privește planurile de viitor, acestea sunt focusate direct pe consolidarea poziției de distribuitor de produse proaspete, pe zona acoperită, dar și pe creșterea afacerii cu 10% față de anul 2017.