Constructii

Proiecte de 961 milioane de euro în România pentru Hercesa

29.11.2013

Hercesa, compania imobiliară care a reușit să readucă Hotel Cișmigiu la gloria de altădată. Domeniul imobiliar  a fost printre primele sectoare lovite de criză, iar cei care își desfășoară acum activitatea în acest sector spun că lipsa finanţării rămâne principala barieră pentru investiţii în domeniu. Cu toate acestea, piața a început să crească din nou, încet, dar sigur, spune conducerea companiei Hercesa.

Hercesa și-a desfășurat activitatea imobiliară în domeniile rezidențial, industrial, terțiar și de gestiune, în Spania din 1975, iar din 2004 pe plan internațional. Cele peste 20.000 de locuințe predate, precum și o politică orientată către client, oferind prețuri avantajoase confirmă traiectoria sa pe parcursul a peste 40 de ani de prezență pe piața de profil. În prezent, are un portofoliu în dezvoltare în Spania, Portugalia, România, Bulgaria, Cehia, Polonia, Maroc, Ecuador, Mexic și Panama.

Hercesa se mândrește cu un management profesional inovator și tocmai pe această preocupare constantă pentru a atinge excelența s-a bazat capacitatea sa de a dispune de un portofoliu de active în administrare pentru terți de 17.500.000 m2, din care 27% sunt cu un caracter industrial, terțiar și/sau comercial, iar restul, terenuri și active rezidențiale, portofoliu pentru care compania oferă un serviciu imobiliar complet, adăugând valoare în fiecare etapă a procesului imobiliar, de la originea terenului până la produsul finit și la comercializarea acestuia, cu garanție de înaltă calitate în fiecare din aceste activități.

Volumul de active non-rezidențiale aflate în administrare, peste 700, se materializează în produse de diferite tipuri: birouri, clădiri, centre de îngrijire bătrâni, hoteluri, centre comerciale, parcele rezidențiale, urbanizări de sol, etc.

Pe scurt, compania este una extrem de competitivă în contextul actual și lider în furnizarea de servicii profesionale specializate în sectorul imobiliar, o companie unică prin capacitatea sa de a deservi orice agent (de la instituții și fonduri de investiție, administrație, persoane fizice și juridice), răspunzând nevoilor pe care le are: crearea de soluții, consultanță în gestionare și dezvoltare, execuție de lucrări și comercializare de active în domeniile rezidențial, patrimonial, industrial (și logistic), terțiar și comercial.

Vivenda Residencias

De la lansarea în România și până acum, Hercesa a construit în București un număr de 420 de locuinţe, procentul de ocupare pentru acestea fiind de 70%, iar Mauricio Mesa Gomez, directorul general al Hercesa Internacional în România şi Bulgaria, ne-a declarat că pentru moment compania nu are în plan o extindere în afara Capitalei. „Hercesa, de la intrarea pe piața imobiliară din România, în urmă cu aproape 10 ani, a avut întotdeauna o vocație pentru muncă și profesionalism, vocație care se reflectă în proiectele pe care le-am dezvoltat în decursul acestor ani: construirea a 420 de apartamente ce compun proiectul rezidențial Vivenda Residencias, care în prezent este ocupat în proportie de 70%, precum și proiectul nostru reprezentativ Hotelul Cișmigiu, care a fost în nenumărate ocazii lăudat atât de presă, cât și de publicul din România, proiect care înglobează Hotelul Cișmigiu și vestita berărie Gambrinus. Momentele cele mai importante ale companiei au fost: 2004 – constituirea Hercesa în România, 2005 – achiziționarea hotelului Cișmigiu și a clădirii Gambrinus, 2007 – ieșirea la vânzare cu proiectul Vivenda Residencias, 2009 – finalizarea proiectului Vivenda și predarea către clienți a apartamentelor, dar și începerea lucrărilor la hotelul Cișmigiu, 2012 – finalizarea hotelului Cișmigiu și a clădirii Gambrinus”, ne-a declarat Mauricio Mesa Gomez, directorul general al Hercesa Internacional în România şi Bulgaria.

Proiect reprezentativ – Hotel Cișmigiu

Proiectul reprezentativ și mândria companiei Hercesa, proiectul care a restaurat atât clădirea istorică, cât și zona, si care a atras toate privirile în țara noastră, rămâne Hotelul Cişmigiu, un proiect foarte ambiţios finalizat acum mai bine de un an şi jumătate. Suprafața totală a clădirii este de 9.600 mp construiți, fiecare palier având 1.400 mp, fiind compusă din subsol, parter, mezanin, patru etaje și mansardă. Edificiul adăpostea cunoscutul Hotel Cișmigiu, Berăria Gambrinus și cinematograful Bulevard. Dintr-o clădire istorică, ajunsă pe culmile degradării, Hercesa a reușit să readucă monumentul la gloria de altădată, bucurându-se acum un grad de ocupare de 52%, cetățenii de peste granițe fiind în proporție de 70%.

Cifra de afaceri: 7 milioane de euro

În contextul unei pieţe imobiliare care încă nu este stabilă, cifra de afaceri a Hercesa în România a fost de 7 milioane de euro, iar aşteptările companiei pentru acest an sunt asemănătoare cu cele din 2012. Dacă vorbim despre valoarea totală a proiectelor pe care Hercesa le are în România şi de atuurile pe care compania le deține faţă de concurenţa acerbă de pe piaţă, rezultatele sunt cu adevărat spectaculoase. „Valoarea totală a proiectelor pe care le deţinem în România este de aproximativ 961 milioane de euro. Reprezentăm o companie cu 40 de ani de istorie, cu o strategie conservatoare, bazată pe muncă, concentrată întotdeauna pe nevoile unui cumpărător de nivel mediu, un cumpărător final local”, ne-a declarat Mauricio Mesa Gomez.

Licitații publice și „Prima Casă”

Două dintre direcțiile de dezvoltare Hercesa pentru viitor sunt licitațiile publice și implicarea în programul „Prima Casă”. „Continuăm cu aceeaşi strategie, luăm lucrurile treptat, dorim să lansam o noua fază de proiect la Vivenda în primăvara anului viitor, ne propunem participarea la licitaţii pentru lucrări publice, iar în ceea ce privește proiectul Orhideelor, date fiind potențialul, volumul şi poziţia atractivă ale proiectului, primim propuneri de la terți pentru o posibilă dezvoltare a unui proiect sau pentru o posibilă vânzare, propuneri pe care în momentul de faţă le studiem. Recunoașterea socială și comercială înregistrată de restaurarea Hotelului Cișmigiu ne impulsionează să studiem posibilitatea participării la realizarea de noi proiecte de reabilitare și construcție”,  ne-a dezvăluit Mauricio Mesa Gomez. Proiectul Vivenda Residencias include apartamente situate la parter şi duplex-uri cu terase, distribuite în nouă blocuri de cinci, 12 si 14 etaje. Locuinţele sunt proiectate pentru a se adapta necesităţilor oricărei persoane, iar suprafeţele oscilează intre 80 si 160 mp construiţi, apartamentele fiind astfel compartimentate pentru a crea spaţii ample şi luminoase.

Anul viitor, Hercesa va lansa o nouă provocare bucureştenilor care doresc să îşi achiziţioneze locuinţe la un preţ redus, dar care să fie şi la standarde ridicate. Este vorba despre un proiect început în vara acestui an, când directorul Mauricio Mesa Gomez anunţa că Hercesa va începe să dezvolte din primăvara anului viitor locuinţe la un preţ mai mic faţă de cel al unităţilor ridicate până acum, respectiv garsoniere şi apartamente de două camere. „Încă mergem pe ideea de a începe vânzările în primăvara anului viitor. Dorim să construim locuinţe la un preț competitiv, accesibile prin programul <Prima Casă>. Calitatea pe care o urmărim va fi întotdeauna cea cu care Hercesa a mers până în prezent. Preţul materialelor de construcţie a scăzut, prin urmare se poate construi la aceeaşi calitate cu un preţ mai scăzut al unităţilor. Ideea pe care o urmărim este să facem apartamente mai mici pentru care preţul final pe tip de apartament să fie mai mic. Ne propunem să construim in jur de 120 de locuinţe”, ne-a declarat Mauricio Mesa Gomez, directorul general al Hercesa Internacional în România şi Bulgaria.

Cât despre calitatea materialelor folosite, conducerea companiei ne asigură că Hercesa folosește întotdeauna gamele de vârf ale produselor. „Din păcate, piaţa materialelor de construcţii permite o paletă foarte largă de <calităţi>. Avem un departament tehnic propriu care urmăreşte îndeaproape calitatea materialelor şi a execuţiei. Dacă nu reuşim să găsim exact materialele pe care ni le dorim, avem întotdeauna pregătit planul B: importul de materiale şi servicii din Spania. Totuşi, cu o planificare atentă şi un control susţinut am reuşit să identificam pe piaţa din România aproape toate materialele necesare, ba mai mult decât atât, am fost impresionaţi de calitatea locală a lucrărilor de structură de rezistenţă”, explică Mauricio Mesa Gomez.

Cele mai importante momente Hercesa România:

  • 2004 – lansarea Hercesa în România,
  • 2005 – achiziționarea hotelului Cișmigiu și a clădirii Gambrinus,
  • 2007 – lansarea proiectului Vivenda Residencias,
  • 2009 – finalizarea proiectului Vivenda și predarea către clienți a apartamentelor + începerea lucrărilor la hotelul Cișmigiu,
  • 2012 – finalizarea hotelului Cișmigiu și a clădirii Gambrinus.