Finante

ropeco

ROPECO vizează domenii noi de activitate

01.10.2016

Compania este unul dintre cei mai importanți furnizori locali de soluții și echipamente în domeniul procesării de numerar. ROPECO este o companie de origine româno-elvețiană ce și-a început activitatea pe piața de specialitate în anul 1993, oferind soluții și echipamente bazate pe noi tehnologii, produse ce au avut succes la nivel mondial.

Datorită strategiilor de management și marketing eficient, ROPECO București a devenit, în timp, o companie de succes și una dintre cele mai reprezentative societăți din domeniul său de activitate la nivel național.

„Asigurăm servicii ireproșabile în condiții de comerț civilizat, iar rezultatul îl reprezintă sporirea volumului de servicii prestate și îmbunătățirea acestora (livrarea, instalarea, instruirea personalului, întreținerea echipamentelor) la un nivel mult superior celor existente în prezent pe piață”, declară Cristian Christodorescu, director general ROPECO.

Echipamente și soluții complete

Activitatea ROPECO este structurată pe mai multe segmente de business: soluții plăți electronice, soluții self-service și procesare numerar, soluții și echipamente pentru securitate mecanică, soluții de printare și scanare coduri de bare și RFID, soluții și echipamente pentru gestiunea deșeurilor, soluții și echipamente office și de producție. Plusul de valoare comparativ cu firmele competitoare îl obținem și prin departamentul de service ce își desfășoară activitatea la nivel național.

„Prin sloganul companiei „The Smart Way to Performance’’, noi evaluăm performanța în termeni legați de succesul clienților noștri, considerând că acesta este factorul determinant al propriilor noastre reuşite”.

Proiecte de responsabilitate socială

Un factor important în succesul companiei este reprezentat de echipa ROPECO, o echipă tânără, dinamică, formată din adevărați profesioniști și care caută permanent soluții de succes pentru clienții companiei.

„Avem un sistem competitiv de management, cu o organigramă a companiei bine structurată pe departamente, formate din personal instruit de companiile producătoare de prestigiu mondial”, susține Margareta Marin, director marketing ROPECO.

În plus, de-a lungul timpului, ROPECO s-a implicat și în numeroase programe sociale, independent sau cu ajutorul organizațiilor non-guvernamentale.

În consecință, pe viitor, compania dorește să desfășoare campanii de informare în școli, campanii axate pe două aspecte importante în climatul actual al societății și în dezvoltarea ulterioară a tinerilor: latura financiar-bancară, promovarea tehnologiei moderne, pe de o parte, și gestionarea deșeurilor, pe de ală parte, proiecte care, pe lângă latura socială, ajută la promovarea eficientă a soluțiilor oferite de companie.

Dezvoltarea de new business

ROPECO furnizează echipamente pentru operațiuni de tip self-banking și self-service atât în sistemul financiar-bancar, cât și în retail, transporturi, muzee și administrații locale. Dintre aceste segmente de activitate ale companiei, conducerea intenționează să dezvolte în viitor sectorul de soluții procesare numerar și în special soluțiile self-service – concepte dezvoltate in house.

Astfel, dacă ROPECO a reușit până în prezent să distribuie în România produse importate de la producători cu renume internațional, compania intenționează să se axeze în viitor pe conceperea și dezvoltarea IN HOUSE a unor produse și solutii new business/new technology pe segmentul self-service și self- banking.

Primul proiect de acest fel a fost Terminalul Automat de Plăți, până în prezent compania proiectând și vânzând peste 2.000 de echipamente de tip self-service, dar și soluții complexe aferente acestora. Aceste automate de plăți se pot găsi în toată rețeaua băncii BCR și băncii Transilvania.

ROPECO a dezvoltat, la nivel local, un concept nou, un automat de plăți care a avut succes încă de la apariție, fapt ce a determinat compania să extindă conceptul și în alte domenii de activitate.

Datorită succesului acestui proiect, ROPECO a extins conceptul și în alte domenii precum chioșcuri automate de eliberare tichete de acces pentru vizitatorii de muzee.

Succesul automatului de plăți se datorează, în primul rând, numeroaselor funcții pe care le pot accesa utilizatorii acestui echipament, funcții ca alimentare cont, schimb valutar, schimb valutar cu alimentare cont, plată facturi cu card/ numerar, plate rate credite cu card bancar/ numerar, plată taxe și impozite locale cu card bancar/ numerar sau extrase de cont.

În plus, automatul de plăți oferă și soluții software adiacente precum acces remote la sistemul unui centru de monitorizare și management al sistemului, vizualizare tranzacții, auditarea operațiunilor efectuate, backup automat al informațiilor din baza de date, import/export de date, monitorizare terminale pentru evenimente ce necesită intervenție.

Astfel, conceptul de automat de plăți dezvoltat local de ROPECO are multiple avantaje, principalul fiind raportul calitate/preț net superior produselor similare existente pe piață. În plus, automatul vine cu o serie de funcții precum:

  • permite alimentarea conturilor bancare;
  • oferă suport pentru plata facturilor și/sau ratelor la credit, identifică automat suma și furnizorul prin scanarea facturii;
  • eliberează rest în bancnote în cazul plății cu numerar, emite bilete contra cost;
  • este disponibil non-stop în spațiile self-service ale băncilor comerciale;
  • oferă posibilitatea de management la distanță, jurnal, audit, alegerea sistemelor de operare pentru suportul de implementare și aplicațiile software se fac în funcție de echipamentul și de cerințele clientului, asistat de personal calificat pentru asigurarea mentenanței, în scopul asigurării funcționării soluției furnizate în parametrii optimi, terminalul este conform cu cerințele Regulamentelor BNR.

Planuri pentru viitor

Datorită tendinței ascendente înregistrate în ultimii ani, conducerea ROPECO intenționează, în primul rând, să mențină acest trend pozitiv. Compania intenționează să-și dezvolte toate segmentele de activitate, atât serviciile cât și soluțiile oferite să fie la nivelul cerințelor și așteptărilor clienților. În plus, fiind unul dintre cei mai importanți furnizori locali specializați în domeniul procesării numerarului, conducerea ROPECO dorește să continue procesul de expansiune, cu care compania a avut succes în mai multe domenii de activitate, prin ușurarea procesării de numerar pentru bănci.

În ceea ce privește rezultatele financiare, la sfârșitul anului 2015 societatea a reușit să  înregistreze o cifră de afaceri de 12,730 de milioane de euro – o creștere evidentă față de anul precedent, de numai 9,820 milioane de euro – așteptările fiind similare și pentru anul în curs. 

www.ropeco.ro